תפריט
  נושאים פעילים נושאים פעילים  עזרה עזרה    הרשמה הרשמה  התחברות התחברות
יצירת פריטי סקייל
 הפורום הישראלי לטיסני ומסוקי סקייל : יצירת פריטי סקייל
נושא

נושא: Scratch built AT-6 Landing Gear 1:5

כותב
הודעה
אייל מירון
מנהל פורומים
מנהל פורומים
סמל אישי
מנהל האתר

הצטרף / הצטרפה: 15 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4071
נשלח בתאריך: 12 נובמבר 2020 בשעה 04:00 | IP רשוּם
 

לבקשתו של ישראל שקד תיכננתי כני נסע לטיסן הרוורד AT-6 קנ"מ 1:5 שישראל בונה.

כני הנסע תוכננו בקפידה לפי צילומי מטוסים ודוגמאות של תמונות של כני נסע תוך הקפדה על דיוק הסקייל.

ישראל משתמש במקפלים חשמליים של אלקטרון והתכנון לקח בחשבון את הגודל של המקפלים והמבנה שלהם כך שביחד כל הכן נסע יכנס למקום המיועד לו בכנף הטיסן כולל ההטייה קדימה כמו במטוס המקורי.

להלן תמונה של מטוס כזה בדגש על כן הנסע -


תהליך היצירה כולל מספר חלקים: שני חלקים פריקים האחד שמתחבר למקפל החשמלי ע"י מוט נירוסטה ואליו מתחבר חלק דומה בצורה אבל זה שמחזיק את הבוכנה עם הקפיץ של כן הנסע. יש את הרגל עצמה עם כל הפרטים ואליה מתחברת דיסקת הבלם וציר הגלגל עם הנעילות והספייסרים.
החלקים הקשים ליצור הם שני החלקים העליונים ובמיוחד רגל הכן נסע שחייבה שימוש בבלוק גדול שמכיל את הצורה המעוקלת של הרגל ואותו גם צריך לעבד ולהכין ליצור.
להלן תהליך היצור של החלקים העליונים. העליון ביותר מעובד מ-5 כיוונים (דפינות) וכולל את אמצעי התפיסה למקפל בזוית הנדרשת, דבר שמסבך את היצור כמובן -


התמונות שצולמו לאורך נראות מסובבות לשמאל כלומר הכרסם אנכי כמובן.
העיבוד מתחיל מגוש עגול אותו צריך לכרסם ב-4 זויות ולאחר מכן עוד עיבוד. החלק העליון בעייתי בגלל הגליל המוטה בזוית ומצריך עוד דפינה מיוחדת.

 





נערך על ידי אייל מירון - 12 נובמבר 2020 בשעה 04:18
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של אייל מירון חפש הודעות אחרות של אייל מירון
 
אייל מירון
מנהל פורומים
מנהל פורומים
סמל אישי
מנהל האתר

הצטרף / הצטרפה: 15 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4071
נשלח בתאריך: 12 נובמבר 2020 בשעה 04:55 | IP רשוּם
 

המשך יצירת החלק העליון שמחזיק את הבוכנה. לכאן יתחברו המספריים העליונים ויש כאן חריץ לבורג שתופס את הבוכנה כך שתוכל לנוע בקו ישר כבולם זעזועים. החלק ניתן לפירוק מהחלק שמתחבר למקפל ע"י 4 ברגים כמו באמיתי.

גם כאן הכרסום הוא מגוש עגול וב-4 כיוונים.

בהתחלה כרסום גס להורדת רב החומר ולאחריו כרסום עדין ב- 3 מימדים עם כרסם ראש עגול.





לאחר העיבוד מ-4 כיוונים, כל חלק נתפס במלחציים ונקדחים החורים וההברזות -



נערך על ידי אייל מירון - 12 נובמבר 2020 בשעה 05:16
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של אייל מירון חפש הודעות אחרות של אייל מירון
 
אייל מירון
מנהל פורומים
מנהל פורומים
סמל אישי
מנהל האתר

הצטרף / הצטרפה: 15 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4071
נשלח בתאריך: 12 נובמבר 2020 בשעה 05:14 | IP רשוּם
 

יצירת המספריים של כני הנסע -
מכיוון שזה חלק שחוזר על עצמו 4 פעמים, יצרתי את העיבוד הראשון בבת אחת כ 4 יחידות שבו מכרסמים את הקונטור מהצד של כל חלק לקבלת הצורה עם ה"אף" המעוגל" והחורים.



לאחר העיבוד מהצד, כל חלק נתפס על ג'יג שיצרתי ומכורסם הקונטור ההיקפי של כל חלק (לא צולם).
לאחר מכן כל חלק נתפס במלחציים ומכורסם החלל הפנימי של המספריים.

חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של אייל מירון חפש הודעות אחרות של אייל מירון
 
אייל מירון
מנהל פורומים
מנהל פורומים
סמל אישי
מנהל האתר

הצטרף / הצטרפה: 15 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4071
נשלח בתאריך: 12 נובמבר 2020 בשעה 05:34 | IP רשוּם
 

לכל כן נסע יוצר דיסקה של הבלמים (לא צולם אבל תראה בהרכבה הסופית) מדויקת לפי הכן נסע האמיתי.

יצירת הרגל של כן נסע מתחילה בגושים גדולים של אלומיניום שיש תחילה לעבד אותם ולכרסם גליל בקצה לתפיסתם בראש החלוקה. לאחר מכן הגושים מכורסמים ע"י כרסם פנים גדול ומורידים שכבות דקות עד כמה מ"מ מהגודל של החלק הבולט של הרגל משני צדדים. לאחר מכן כמה שעות של כרסום הקונטור הכללי ובמרחק כ-1מ"מ מהקו הדרוש של הרגל כדי לחסוך בעיבוד שכבתי לאחר מכן.
לאחר גמר העיבוד של הגושים (לוקח כ-5 שעות לכל אחד...) הצד עם הגליל מוכנס לראש החלוקה ומתחיל תהליך עיבוד ארוך מ-4 צדדים שכולל עיבוד גס, עיבוד עדין ב-3 מימדים, חורים, חריצים וכו'.
לאחר גמר העיבודים החלק הגלילי שבקצה מוסר במחרטה ונשאר לעשות שיפוץ עדין ידני להחליק וליפות את המוצר המוגמר.










לא אלעה בצילומים נוספים אבל כאמור 4 צדדים מכורסמים בגס ועדין כולל הפרטים, חריצים וכו'. לאחר מכן מבוצעים קידוחים ומה שחסר מהצד החמישי (תחתית הרגל) והשלמות.

בסה"כ המון עבודה על כל חלק אבל התוצאה משביעה רצון וסקיילית כנדרש.

לאחר מכן יש עוד יצירה של מוטות עם הברגה לציר הגלגל, ספייסרים, בוכנות, מוטות תפיסה למקפל וכו' שלא מצולמים.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של אייל מירון חפש הודעות אחרות של אייל מירון
 
אייל מירון
מנהל פורומים
מנהל פורומים
סמל אישי
מנהל האתר

הצטרף / הצטרפה: 15 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4071
נשלח בתאריך: 12 נובמבר 2020 בשעה 05:40 | IP רשוּם
 

הרכבה סופית של החלקים -
לאחר ליטוש ופיניש לחלקים הם הורכבו והותאמו ולהלן הרכבה ראשונית כולל דיסקת הבלמים והגלגל -





בהצלחה לישראל בטיסת הניסוי ובטיסות בכלל.
שתהיה הנאה וכיף מכני הנסע 
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של אייל מירון חפש הודעות אחרות של אייל מירון
 
אבי סירוטה
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 04 יוני 2007
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 3016
נשלח בתאריך: 16 נובמבר 2020 בשעה 05:52 | IP רשוּם
 

השקעה מרשימה של זמן חשיבה ועבודה.

חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של אבי סירוטה חפש הודעות אחרות של אבי סירוטה
 

אם ברצונך להגיב לנושא זה עליך קודם להתחבר
אם אינך רשום/ה כבר עליך להרשם

 

משתמשים שצופים בשרשור זה - ו- 1אורח(ים)

גרסת הדפסה גרסת הדפסה

קפיצה לפורום
אינך יכול/ה לשלוח נושאים חדשים בפורום זה
אינך יכול/ה להגיב לנושאים בפורום זה
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך ותגוביך בפורום זה
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך ותגובותיך בפורום זה
אינך יכול/ה לצור סקרים בפורום זה
אינך יכול/ה להצביע בסקרים בפורום זה


Web Wiz Heb - מערכת פורומים בעברית גרסה 1.25
תרגום עברי באדיבות K קידום אתרים
Powered by Web Wiz Forums version 7.96
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide


העמוד הזה נוצר וחושב תוך 0.5000 שניות.