תפריט
  נושאים פעילים נושאים פעילים  עזרה עזרה    הרשמה הרשמה  התחברות התחברות
תהליכי בניית סקיילים
 הפורום הישראלי לטיסני ומסוקי סקייל : תהליכי בניית סקיילים
נושא

נושא: פרוייקט בנייה סיקורסקי CH-53 יסעור 2000

כותב
הודעה
Dany Golan
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 26 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2589
נשלח בתאריך: 23 ינואר 2010 בשעה 14:01 | IP רשוּם
 

חברים

שרשור בניה זה יפרט פרוייקט משותף לטל/דני גולן ואייל מירון

לפני זמן מה החלטנו לבנות מסוק סקייל מסקרץ'.

רצינו משהו גדול שניתן ליישם עליו פירטי סקייל עד לפרט האחרון כולל הרכיבים הדינמיים.

מאחר ובמשך שנים רבות ניהלתי הנגר לשיפוץ מסוקי יסעור של חיל האוויר הישראלי, וגם האמריקאי ולמעשה התמחתי במסוק הזה והכרתי אותו על בוריו, לא היה קשה להחליט - יבנה מסוק סיקורסקי CH-53 יסעור 2000 מסקרץ'

המסוק יהיה בקנה מידה 1:8

אורך 2.56 מטר, משקל משוער 20 ק"ג, הנעה תהיה (כניראה) חשמלית

קוטר הרוטור 2 מטר +

למיטב ידיעתנו, אין בעולם מסוק יסעור RC בגודל הזה (יהיה מרתק Wink)

אייל מתכנן את המערכת המיכנית כולל ראשי רוטור (ראשי -6 להבים ואחורי 4 להבים)וכני נסע סקיילים לחלוטין. המערכת כולה תייוצר על ידו מסקרץ'. כבר ראינו את יכולותיו בנושא.

בהמשך יפורט תהליך התיכנון והיצור של המערכת.

גוף המסוק יבנה ע"ל טל ודני.

בהמשך יפורט תהליך יצור הגלמים, התבניות והגוף עצמו. 

קודם כל קצת על המסוק האמיתי

  - הדגם הראשון שיוצר המריא לראשונה באוקטובר 1964, והוזמן על ידי חיל-הנחתים האמריקני, ולאחר מכן גם על ידי חיל-האוויר הישראלי.

CH-53C / CH-53D - שני הדגמים האלה פותחו בעקבות הצלחת הדגם הראשון של המסוק, והתאפיינו במנועים משופרים, שאיפשרו ביצועים טובים יותר בתנאי מזג-אוויר קשים.  מחוץ לארה"ב נמכרו המטוסים לישראל, אוסטריה, גרמניה ויפן.

CH-53E - הדגם פותח לאור הניסיון המבצעי, שהצטבר במלחמת ויאטנם, ובמיוחד לאור המסקנה, שיש צורך במסוק-תובלה חדש, שיוכל לשאת מטען כפול מזה של מסוקי CH-53. במסוק הותקן מנוע שלישי ונוסף להב לרוטור הראשי. כמו כן, פותחו גירסאות נוספות לאיתור מוקשים ימיים ולמשימות מיוחדות.

באוגוסט 1968 יצאה משלחת למפעלי "סיקורסקי" בקונטיקט, ארה"ב, כדי לבחור את מסוק-הסער הבא של חיל-האוויר. המשלחת חיפשה מסוק בעל כושר-נשיאה רב, כושר תימרון ושרידות גבוהים, שיעמוד בפני פגיעות קליעים מקליברים שונים. על הפרק עמדו CH-47 צ'יינוק של "בואינג" ודגם CH-53 של "סיקורסקי". כחלק מיישום לקחי מלחמת ששת-הימים, הוחלט לבסוף לבחור במסוק של "סיקורסקי". 

CH-53 היה גדול וחזק מכל מסוקי חיל-האוויר של אותה תקופה, וייצג את הדור החדש של מסוקי הסער: קפיצת מדרגה בביצוע חילוצים, תובלות והנחתות טאקטיות, בכל מקום ובכל זמן. בספטמבר 1969, במהלך מלחמת ההתשה, הגיעו שני מסוקי סיקורסקי CH-53 ראשונים לנמל-אשדוד, וקיבלו את שמם העברי - יסעור (סוג של עוף-ים). שני היסעורים שהגיעו הוכנסו בתוך זמן קצר לפעילות מבצעית שוטפת במלחמת ההתשה. ב-6 באוגוסט 1970 נוסדה טייסת היסעורים הראשונה.

יסעור 2000 -  בתחילת שנות ה-80 החליט חיל-האוויר הישראלי לשפר את היכולת של מערך מסוקי הסער הכבדים, שהורכב עד אז בעיקר ממסוקי יסעור, והוחלט שלא להחליף את צי המסוקים הקיים, אלא להשביח את היסעורים בעלות נמוכה יותר. מסוקי היסעור נוחתים בישראל

ביוני 1992 המריא היסעור-2000 הראשון לטיסת-הבכורה שלו. בסוף אותה שנה נמסר המסוק לחיל-האוויר, והחלה סידרת ניסויים. ב-1994 נמסרו מסוקי יסעור-2000 ראשונים לאחת מטייסות היסעור, וטייסיה ואנשי צוות הקרקע החלו בהסבה למסוק החדש.

מבצע ראשון ליסעורים "תרנגול 53"

זמן קצר לאחר שנקלטו בחיל-האוויר המריאו שני מסוקי יסעור לפעילות מבצעית לא שגרתית: "חטיפת" מכ"ם סובייטי חדיש ממצרים. מסוקי סופר-פרלון הנחיתו כוחות צנחנים ליד תחנת המכ"ם סמוך לראס-ע'ארב שבמצרים. הצנחנים השתלטו על החיילים המצרים שהיו במקום ופירקו את קרונות המכ"ם. שני מסוקי היסעור הרימו את הקרונות והעבירו אותם בחשאי לישראל.

תהליך בניית גוף המסוק

בשלב ראשון נאסף חומר רב. חלק גדול ממנו בא מספרות היצרן של המסוק.

עכשין ניתן לגשת ליצירת הגולם. הגולם יבנה ממספר חלקים על מנת להקל על יצירת התבנית וכמו כן על מנת ליצור את פיתחי הגישה להרכבות ותחזוקה בגוף.

כל חציצי המסוק הוצאו מהספרות והגדלו לקנ"מ הנכון

שירטוטי הצלעות הועתקו ללוחות עץ מהם נחתכו צלעות שיחוברו ויהפכו לשלד הגולם.

 



נערך על ידי Dany Golan - 23 ינואר 2010 בשעה 15:37


__________________
IT TAKES TWO THINGS TO FLY
AIRSPEED AND MONEY
דני גולן
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של Dany Golan חפש הודעות אחרות של Dany Golan
 
Shay93
חבר פורום נאמן
חבר פורום נאמן
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 20 מרץ 2007
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 347
נשלח בתאריך: 23 ינואר 2010 בשעה 14:08 | IP רשוּם
 

בהצלחה מצפה לעדכונים נראה פרוייקט מיוחד מאוד ;)

__________________
כולם מתחילים בקטן;-)
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של Shay93 חפש הודעות אחרות של Shay93
 
אייל_פ
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 18 מרץ 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2782
נשלח בתאריך: 23 ינואר 2010 בשעה 14:17 | IP רשוּם
 

wow!!! איזה גודל .

נשמע פרוייקט מעניין מאוד. בהצלחה בהמשך.

חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של אייל_פ חפש הודעות אחרות של אייל_פ
 
hifly
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 19 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4627
נשלח בתאריך: 23 ינואר 2010 בשעה 21:55 | IP רשוּם
 

 שילוב כוחות מעניין ומוצלח לדעתי.. יאללה מחכים לתמונות.

__________________
BIG really does Fly BETTER   

http://www.flyhi.org.il
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של hifly חפש הודעות אחרות של hifly בקר בדף הבית של hifly
 
zx9rr
חבר פורום מתמיד
חבר פורום מתמיד
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 20 אוקטובר 2007
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 844
נשלח בתאריך: 23 ינואר 2010 בשעה 23:42 | IP רשוּם
 

צוות לעינין...עם קבלות

כל הכבוד

אשמח להייות לעזר.



__________________
בבירכת-נחיתות כמספר ההמראות.
ראובן.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של zx9rr חפש הודעות אחרות של zx9rr
 
SunShine
חבר פורום מתמיד
חבר פורום מתמיד
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 01 ספטמבר 2007
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 750
נשלח בתאריך: 23 ינואר 2010 בשעה 23:51 | IP רשוּם
 

איזו התרגשות !!!

אחלה פתיחת שירשור, כמו שצריך, ואין לי ספק שיהיה מעניין!

מחכה בקוצר רוח לקרוא ולהנות יחד אתכם לאורך כל הדרך.

ב ה צ ל ח ה  



__________________
אימפרית השמש, הילד שאהב מטוסים
You never finish a scale model. You just stop working on it
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של SunShine חפש הודעות אחרות של SunShine
 
mini_guy
חבר פורום מתמיד
חבר פורום מתמיד
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 26 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 557
נשלח בתאריך: 24 ינואר 2010 בשעה 00:19 | IP רשוּם
 

שיהיה בהצלחה , נראה מדהים וסופר מעניין 

__________________
http://www.freewebs.com/tisan10/

גיא שורצמן
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של mini_guy חפש הודעות אחרות של mini_guy בקר בדף הבית של mini_guy
 
Oren
מנהל פורומים
מנהל פורומים
סמל אישי
קפטן המועדון

הצטרף / הצטרפה: 16 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2292
נשלח בתאריך: 24 ינואר 2010 בשעה 00:58 | IP רשוּם
 

הגודל כאן בהחלט קובע !!

אחרי הכרזה כזאת , לא נותר אלה רק לאחל לכם ולשותפים שלכם לפרויקט המאתגר הזה - את ברכת הדרך ובהצלחה גדולה.





__________________
כנף אחת - זה כבר לא באופנה....
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של Oren חפש הודעות אחרות של Oren
 
אייל מירון
מנהל פורומים
מנהל פורומים
סמל אישי
מנהל האתר

הצטרף / הצטרפה: 15 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 4025
נשלח בתאריך: 24 ינואר 2010 בשעה 01:58 | IP רשוּם
 

אז כפי שדני כבר פרסם, החלטנו לחבור יחד לפרוייקט מאתגר ומעניין. הפרוייקט יהיה משותף לדני (ובניו) ולי והעבודה תחולק -

דני וצוותו - בניית גולם, תבנית, יצירת גוף(ים), פרטי סקייל, צבע וקוקפיט.

אייל - תכנון, שרטוט ויצור מיכני מפורט של שלד, מערכת דינמית מלאה, מערכת הנעה, כני נסע, רוטורים, פרטי סקייל רבים ממתכת.

המסוק כבר מתוכנן ומשורטט אצלי במחשב לפרטי פרטים, הושקעו בתכן והשרטוט למעלה מ - 150 שעות עד כה והוא אמור להיות סקיילי לחלוטין וכזה שלא ראיתי בעולם הן מבחינת הדיוק לפרטים (וחלקים דינמיים מתפקדים מלא, לא רק קישוט) והן מבחינת הגודל - 1:8. בעולם נמכרים קיטים של מסוק כזה ביחס של 1:10 מפיברגלס ומתאימים להם מערכת דינמית ממה שקיים כלומר כלל אינו סקייל ומערכת ההנעה תופסת חלק נכבד מחלל הגוף - כלומר לא סקייל. בתכנון שלי כל החלקים הם סקייל בדיוק רב ומערכת ההנעה תותקן בחלק העליון של המסוק ולא בחלל הגוף, ממש כמו באמיתי. כרגע מתוכנן מנוע בנזין לפי רצונו של דני אבל אני ממליץ על הנעה חשמלית ויתכן שכך יהיה לבסוף.

לצורך הפרוייקט כאמור חברו יחד שני ה"מאסטר סקייל" - דני ואייל והוקמה "חברה" משותפת שתקרא - DeGEM (ראשי תיבות של - Danny Golan, Eyal Miron).

בהצלחה לכולנו בפרוייקט, אנחנו נעדכן במשותף את השרשור, כל אחד בתחומו ולפי התקדמות העבודה.

אייל.



__________________
אם כבר להטיס כנף מסתובבת אז עדיף כפול...בברכה,אייל.
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של אייל מירון חפש הודעות אחרות של אייל מירון
 
Ofirby
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 15 מרץ 2007
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 1310
נשלח בתאריך: 24 ינואר 2010 בשעה 02:34 | IP רשוּם
 

דני, אייל וטל - כל הכבוד !!!
זה מה שנקרא שיתוף פעולה
בהצלחה בפרוייקט הענק הזה.......

דני על תיתן לאייל לשבור אותך, רק מנוע בנזין או ניטרו

OBY
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של Ofirby חפש הודעות אחרות של Ofirby
 
גבי א
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 25 מרץ 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 1025
נשלח בתאריך: 24 ינואר 2010 בשעה 02:52 | IP רשוּם
 

נראה שהולך להיות פרויקט מענין מאד, כל הכבוד לצוות המוביל, ובהצלחה..

חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של גבי א חפש הודעות אחרות של גבי א בקר בדף הבית של גבי א
 
kiyossi
חבר פורום מושבע
חבר פורום מושבע
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 26 פברואר 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2728
נשלח בתאריך: 24 ינואר 2010 בשעה 04:03 | IP רשוּם
 

בהצלחה
חזרה לתחילת העמוד הצג את כרטיס החבר של kiyossi חפש הודעות אחרות של kiyossi
 

עמוד של 46 הבא >>
 

משתמשים שצופים בשרשור זה - ו- 1אורח(ים)

גרסת הדפסה גרסת הדפסה

קפיצה לפורום
אינך יכול/ה לשלוח נושאים חדשים בפורום זה
אינך יכול/ה להגיב לנושאים בפורום זה
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך ותגוביך בפורום זה
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך ותגובותיך בפורום זה
אינך יכול/ה לצור סקרים בפורום זה
אינך יכול/ה להצביע בסקרים בפורום זה


Web Wiz Heb - מערכת פורומים בעברית גרסה 1.25
תרגום עברי באדיבות K קידום אתרים
Powered by Web Wiz Forums version 7.96
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide


העמוד הזה נוצר וחושב תוך 0.6484 שניות.